KOLAY KEK

3 YUMURTA, 1 SU BARDAĞI ŞEKER, YARIM SU BARDAĞI SIVI YAĞ, YARIM SU BARDAĞI SÜT, BİR PAKET KABARTMA TOZU, BİR PAKET VANİLYA, İKİ BUÇUK SU BARDAĞI UN

Yumurta ile şeker çırpılır. Süt ve yağ ilave edilir. Un ,kabartma tozu ,vanilya ilave edilir. Tahta kaşıkla karıştırılır. Arzuya göre içine kuru üzüm ,ceviz veya fındık parçaları, portakal veya limon kabuğu rendesitarçın ,meyve kuruları ilave edilebilir. Margarinle yağlanmış kalıba dökülerek 170 derece fırında 50 dakika kadar pişirilir.

Arzu edilirse hazırlanan kekin az bir kısmı çırpma kabında bırakılarak 2 kaşık kakao ilave edilip tekrar çırpılır. Bu kakaolu karışım kekin üzerine dökülüp bir çatal yardımıyla hafifçe karıştırılıp fırında pişirilerek kakaolu kek yapılabilir. AFİYET OLSUN

PÜF NOKTALARI
Kekin piştiğini anlamak için keke temiz bir bıçak batırılır , bıçağa hamur yapışmazsa kek pişmiş demektir.
Keke un katınca çok fazla çırpmamalı tahta bir spatula veya kaşıkla karıştırıp kalıba dökmeli. Kek kalıbını margarin veya tere yağı gibi katı yağla yağlamamızın nedeni daha güzel kabarıyor.


Not:Bu keki zebra şeklinde de yapabilirsiniz .Bunun için hazırladığınız kek hamurunun yarısını ayırın diğer yarısına kakao ilave ederek karıştırın.Yuvarlak bir tepsinin tam ortasına büyükce bir kaşıkla kakaolu karışımdan dökün sonra bu kakaolu hamurun ortasına kakaosuz hamurdan bir kaşık dökün tekrar kakaolu hamurdan bir kaşık dökerek tüm karışımlar bitene kadar aynı işlemi tekrarlayın.Fırında keki pişirin. Kek pişip soğuduktan sonra üçgen dilimler halinde kesin Kestiğiniz kek dilimlerinin içinin zebra şeklide olduğunu göreceksinizt

Yorumlar

  1. oleeey! iste bu cok iyi oldu. kek yapicam ne zamandir, defterde tarif aramaya useniyodum :)
    tesekkurler hamiyet hanim;)

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Hamiyet Teyze, nasilsiniz? Ben Aylin.
    Ben de artik blogunuzu izliyorum :) Cok iyi olmus, artik tariflerinizden biz de faydalaniriz. Elinize saglik.
    Sevgiler, saygilar
    Aylin

    YanıtlaSil
  3. Tuba söyledikten sonra ben de hergün bakmaya başladım :)

    Bir de bu tariflerin fotoğraflarını görsek?

    YanıtlaSil
  4. fotoğrafları da koyacağım ama çocuklardan yardım almam lazım.60 yaşından sonra öğrenmek biraz zor oluyor henüz çok acemiyim

    YanıtlaSil
  5. merhaba Aylinciğim sen Amerikada değilmisin.Oradan mı izliyorsun.Eğer sizlere faydalı olabilirsem çok mutlu olacağım.Yapmak istediğin birşey varsa yazarsan seve seve en basit şekliyle anlatmaya çalışırım sana Çok öpüyorum seni

    YanıtlaSil
  6. TUBACIĞIM SANA YAPTIĞIM YEMEK PASTA DEFTERİNDE ÇOK BASİT ŞEKİLDE YAZILMIŞ TARİFLER VARDIR.ÜŞENME BE GÜZELİM BİRŞEYLER YAPMAYA ÇALIŞ YAPTIKCA DAHA ÇOK HEVESLENİP YAPMAK İSTEYECEĞİNDEN EMİNİM.ÇOK YOĞUN ÇALIŞIYORSUNUZ BİLİYORUM AMA YEMEK YAPMAK DA BENCE ÇOK ZEVKLİ VE İNSANI DİNLENDİRİYOR TABİİKİ YİYENİN OLURSA.!!!!!

    YanıtlaSil
  7. Hamiyet Teyzeciğim,

    Bence çok büyük başarı tarifleri burada yayınlamanız. keşke benim annem yapabilse.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

KAKAOLU BUZLUK KURABIYESI

DUL AVRAT ÇORBASI